Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Digital opinionsbildning

Den digitala världen ger nya förutsättningar för opinionsbildning. Det kan handla om att verklighetsbeskrivningen av en viktig fråga skapas på Twitter, att organisera rörelser på nätet samt inte minst det viktiga samspelet mellan traditionella och sociala medier. Vi har lång erfarenhet av rådgivning, kampanjer och produktion i en värld där relationer bara är ett klick bort.

Kontakta Matti Palm, om du vill veta mer:

E-post: matti.palm@greenhillrelations.se

Tel: 0706699801

Twitter: @mattipalm

Kundcase

Mjödhamnen rubbar Systembolagets cirklar

Never let a good crisis go to waste, uppges Winston Churchill ha sagt i samband med Yalta-konferensen under andra världskriget. Oavsett om citatet är sant eller inte så ligger det en hel del sanning i det för oss inom kommunikationsbranschen. Så när Systembolaget hotade Mjödhamnen med stämning för att de använder cirkeldiagram för att beskriva smaker, på ett liknande sätt som Systembolaget var det ett tillfälle som inte fick slösas bort. Läs mer

Tiliapodden – för unga med psykisk ohälsa

Föreningen Tilia är grundad av Annesofie Blixt och tillsammans med Jenny Lindström, verksamhetsansvarig, leder de podcasten: Tiliapodden, som Greenhill Relations producerar. Läs mer

Valkompass om stadsbyggnad

En kampanj som nominerats i PR-branschens prestigefyllda tävling Spinn. Med närmare 4000 genomförda kompasser, uppmärksamhet i branschpress och över 400 delningar på Facebook skapade vår valkompass om stadsbyggnadsfrågor i Stockholm engagemang och stor uppmärksamhet i en snäv och betydelsefull målgrupp för nystartade Alessandro Ripellino Arkitekter. Läs mer

#reinfeldtssverige

Dokumentärfilmen Reinfeldts Sverige - siffror och berättelser från ett förändrat land 2006-2014. Läs mer

Kika på alla Greenhills kundcase.

Ring oss gärna på 08-559 252 99 så kan vi snacka PR. Eller kom förbi oss på Drottninggatan 81a i Stockholm.

Följ oss här och där!

twitter facebook linkedin rss google