Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Poddradio

Poddradio är ett utmärkt sätt att nå din målgrupp med dina budskap. Relationen med lyssnarna är personlig, på gränsen till intim. Målgruppen lär verkligen känna dig och ditt företag. Totalt lyssnar 2,2 miljoner svenskar på poddradio varje månad, ändå upplever vi att det finns ett underskott på poddar. Dessutom är det utvecklande för organisationen att formulera sina budskap i en ny kanal!

Vi hjälper företag och organisationer att utveckla en bra podcast, från en första tanke. Vi kan bidra med allt från att utveckla det redaktionella konceptet, specificera syftet och sätta mätbara mål, skriva manuset, projektleda produktionen, ta fram intromusik och slutligen redigera och sprida podden.

Vi har bland annat producerat poddradio åt organisationer som Danderyds Sjukhus, Försäkringsbolaget AgriaFöreningen Tilia, Mag- och tarmförbundetWorld Economic Forum samt företag som Swebus, Cision och Alltid.

Glöm inte att lyssna på PR-häxan, vår alldeles egna poddradio om PR och kommunikation.

Kontakta Åsa Melin Mandre om du vill veta mer:

E-post: asa.mandre@greenhillrelations.se

Tel: 0734-00 53 74

Kundcase

En internpodd som engagerar

När Anticimex såg över sin internkommunikation valde de att lägga ner den gamla interntidningen och startade en internpodd tillsammans med Greenhill Relations. De flesta medarbetare kör mycket bil, vilket ger goda tillfällen för lyssning. Kackel-lackan har fått mycket hög lyssning bland medarbetarna. Anticimex har kontor spridda över hela landet, vilket försvårar arbetet att skapa en vi-känsla och att sprida best practice. Här har Kackel-lackan visat sig fylla en viktig lucka. Podden är inkluderande, med många röster. Genom att göra Kackel-lackan tillgänglig publikt fyller den samtidigt en viktig HR-funktion.

Medarbetarnas egna berättelser

Att ge det stora landstingssjukhuset ett ansikte är en bärande idé bakom Akutsjukhuset, där sjukhusets medarbetare berättar personligt om sig själva och om sitt arbete. Podden är också en viktig komponent i sjukhusets HR-arbete. Vilka är bättre ambassadörer än medarbetarna själva? Varje program har en programvärd, vanligen en sjuksköterska, i ett format som är en blinkning till Sommarpratarna i Sveriges Radio. Istället för musik varvas berättelsen med situationer ur programvärdens arbetsdag. Medarbetarna berättar utan "censur" eller tillrättalägganden, i genuina och personliga berättelser där både för- och nackdelar med yrket och arbetsplatsen kommer fram.

Förebygga rädsla med information

Podden Föda Barn gjorde att Danderyds sjukhus fick Stora Kommunikatörspriset i kategorin "Bästa kommunikation offentlig organisation" 2016. Det sista avsnittet sändes i mars 2017 men lyssnandet är fortsatt högt. Syftet med podden var att förebygga rädsla med god information och att utgöra ett alternativ till de myter och felaktigheter som sprids på nätet. Gästens personliga berättelser var en viktig del av programmet. Tillsammans med specialister från Danderyds kvinnoklinik och med en gäst i varje avsnitt närmade sig podcasten olika delar av barnafödandet – från ultraljud till eftervård och allt däremellan. Bland gästerna fanns exempelvis Blondinbella, Carin da Silva och Anitha Schulman. Kund: Danderyds Sjukhus Podcast: Föda barn

Tiliapodden – för unga med psykisk ohälsa

Föreningen Tilia är grundad av Annesofie Blixt och tillsammans med Jenny Lindström, verksamhetsansvarig, leder de podcasten: Tiliapodden, som Greenhill Relations producerar. Läs mer

Kika på alla Greenhills kundcase.

Ring oss gärna på 08-559 252 99 så kan vi snacka PR. Eller kom förbi oss på Drottninggatan 81a i Stockholm.

Följ oss här och där!

twitter facebook linkedin rss google