Image Image Image Image Image Image Image Image Image

#imamelibussen

Tillsammans med artisterna Silvana Imam och Beatrice Eli skapade vi #imamelibussen och arrangerade en konsert ombord med 30 fans samt en gatufest på Skeppsholmen med flera hundra besökare.

Att använda #imamelibussen som plattform för ett event med artisterna själva, som frontar Swebus och bussens budskap, är ett bra sätt att nå den målgrupp som vill gå på festivaler i Sverige på sommaren.

Projektet var inte primärt kopplat till digital spridning. Vi var ute efter andra PR-värden som att få en närmare relation med resenärerna och en strävan att försöka förändra attityden mot Swebus. 

Projektet nämndes i både lokalmedier och riksmedier (bland annat i Hallå P3), fick positiv feedback från resenärer och omnämndes flera gånger i Bråvallas egna sociala kanaler. 

Kund: Swebus
Projektledare: Therese Kjellsson

Kundcase

Lansering av Alltid

Den 20 februari 2014 lanserades Alltid, en digital utmanare på den svenska elmarknaden. Med en fast månadskostnad och feedback till kunderna via appar tar Alltid upp kampen om de svenska lägenhetskunderna. Alltid vill göra det lika självklart att bli medveten om sin elförbrukning som det är att panta burkar. Läs mer

IT-bolagets story

Cheferna på Prodoc har gått den långa vägen och byggt ett mycket framgångsrikt bolag. Det som bland annat utmärker deras entreprenörskap är att de till sist valde bort finansiering från riskkapitalbolag. Det var en berättelse som stärkte bilden av Prodoc som en dynamisk och framgångsrik aktör. Läs mer

Kommunikatörernas vanligaste misstag

Varje år genomför kommunikationsföretaget Cision en undersökning bland kommunikatörer och journalister kring deras  arbetssätt och synen på varandra. I år valde vi bland annat att fråga journalister om de vanligaste misstagen kommunikatörer gör när de på olika sätt vill få in en nyhet i tidningen.  Läs mer

Kika på alla Greenhills kundcase.