Image Image Image Image Image Image Image Image Image

#swebusfnaticama

För att locka fler resenärer att ta bussen till Dreamhack valde vi att samarbeta med det världsledande e-sportlaget Fnatic. Med deras räckvidd på över 3 miljoner kunde vår kund Swebus få stor digital spridning och nå målgruppen. Tillsammans med Fnatic tog vi ett nytt grepp kring kommunikationen och genomförde #swebusfnaticama, en frågestund i bussen även kallad AMA.

Via Fnatics sociala kanaler kunde resenärer tävla om att delta i #swebusfnaticama och tre filmer producerades och spreds i sociala medier. En av filmerna presenterades av Fnatic och visades på Dreamhacks stora scen. Filmen samt flera tävlingar på Fnatics sociala medier bidrog till ett lyckat event med flera hundra deltagare. 

Nyheter 24 spred en av filmerna på deras sajt och på Fnatics Youtube-kanal har filmerna visats hundratusentals gånger. Projektet rapporterades i riksmedia, några lokaltidningar och på spelsajter.

Kund: Swebus
Projektledare: Therese Kjellsson