Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Filter Event

#lindapirastorbussen

Festivalsommaren 2014 och vår kund Swebus kör till flera festivaler i Sverige. För att uppmärksamma detta och också kunna spinna vidare på förra årets #rebeccafionabussen fast i en ny tappning, satte vi på låten ”Knäpper mina Fingrar” med Linda Pira & Stor och tog oss en funderare. Läs mer

#samirviktorbussen

#Samirviktorbussen utgjorde tillsammans med Ellen Bergström och #imamelibussen en av Swebus största festivalkampanjer. Med Samir & Viktors egna stora sociala kanaler kunde Swebus nå ut till den unga målgrupp som primärt åker buss till festivaler.   Läs mer

#imamelibussen

Tillsammans med artisterna Silvana Imam och Beatrice Eli skapade vi #imamelibussen och arrangerade en konsert ombord med 30 fans samt en gatufest på Skeppsholmen med flera hundra besökare.

Läs mer

#swebusfnaticama

För att locka fler resenärer att ta bussen till Dreamhack valde vi att samarbeta med det världsledande e-sportlaget Fnatic. Med deras räckvidd på över 3 miljoner kunde vår kund Swebus få stor digital spridning och nå målgruppen. Tillsammans med Fnatic tog vi ett nytt grepp kring kommunikationen och genomförde #swebusfnaticama, en frågestund i bussen även kallad AMA. Läs mer

#rebeccafionabussen

Kampanjen som blev Spinn-nominerad för Årets experiential marketingkampanj 2013! Swebus ville få unga att ta expressbussen till sommarens festivaler 2013.

Läs mer