Festivalsommaren 2014 och vår kund Swebus kör till flera festivaler i Sverige. För att uppmärksamma detta och också kunna spinna vidare på förra årets #rebeccafionabussen fast i en ny tappning, satte vi på låten ”Knäpper mina Fingrar” med Linda Pira & Stor och tog oss en funderare. Läs mer
#Samirviktorbussen utgjorde tillsammans med Ellen Bergström och #imamelibussen en av Swebus största festivalkampanjer. Med Samir & Viktors egna stora sociala kanaler kunde Swebus nå ut till den unga målgrupp som primärt åker buss till festivaler. Läs mer
Tillsammans med artisterna Silvana Imam och Beatrice Eli skapade vi #imamelibussen och arrangerade en konsert ombord med 30 fans samt en gatufest på Skeppsholmen med flera hundra besökare.
För att locka fler resenärer att ta bussen till Dreamhack valde vi att samarbeta med det världsledande e-sportlaget Fnatic. Med deras räckvidd på över 3 miljoner kunde vår kund Swebus få stor digital spridning och nå målgruppen. Tillsammans med Fnatic tog vi ett nytt grepp kring kommunikationen och genomförde #swebusfnaticama, en frågestund i bussen även kallad AMA. Läs mer
Kampanjen som blev Spinn-nominerad för Årets experiential marketingkampanj 2013! Swebus ville få unga att ta expressbussen till sommarens festivaler 2013.