Never let a good crisis go to waste, uppges Winston Churchill ha sagt i samband med Yalta-konferensen under andra världskriget. Oavsett om citatet är sant eller inte så ligger det en hel del sanning i det för oss inom kommunikationsbranschen. Så när Systembolaget hotade Mjödhamnen med stämning för att de använder cirkeldiagram för att beskriva smaker, på ett liknande sätt som Systembolaget var det ett tillfälle som inte fick slösas bort.
Dokumentärfilmen Reinfeldts Sverige – siffror och berättelser från ett förändrat land 2006-2014.
En kampanj som nominerats i PR-branschens prestigefyllda tävling Spinn. Med närmare 4000 genomförda kompasser, uppmärksamhet i branschpress och över 400 delningar på Facebook skapade vår valkompass om stadsbyggnadsfrågor i Stockholm engagemang och stor uppmärksamhet i en snäv och betydelsefull målgrupp för nystartade Alessandro Ripellino Arkitekter.
Kampanjen ”Unionens digitala strejkvakter” vann två priser i 2013 års PR-tävling Spinn.
Film + infografik = hjärta och hjärna. Den här filmen är en del av en kampanj vi arbetar med för Byggnads för ett huvudentreprenörsavtal i byggbranschen.